48. Úprava zadávací dokumentace "Kulturní centrum Vítězné náměstí - právní a ekonomické služby"
48. Úprava zadávací dokumentace "Kulturní centrum Vítězné náměstí - právní a ekonomické služby"
I. Bere na vědomí
- důvodovou zprávu
- upravenou zadávací dokumentaci v příloze
II. Souhlasí
s provedenou změnou zadávací dokumentace veřejné zakázky "Kulturní centrum Vítězné náměstí - právní a ekonomické služby" spočívající v úpravě požadavků v rámci technické kvalifikace dle přílohy tohoto usnesení
Zpracovatel: Mgr. Barbora Srp, vedoucí PO
Rada městské části Praha 6 usnesením č. 931/23 ze dne 02.10.2023 schválila zahájení zadávacího řízení na veřejnou zakázku "Kulturní centrum Vítězné náměstí - právní a ekonomické služby" zadávanou ve zjednodušeném režimu dle ustanovení § 129 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, a zveřejnění zadávací dokumentace společností LAWYA, advokátní kancelář s.r.o., IČ: 07013531, se sídlem: č.p. 240, 683 01 Tučapy. Zadávací dokumentace byla přílohou uvedeného usnesení. V průběhu lhůty k podání nabídek byla doručena žádost o vysvětlení, resp. změnu zadávací dokumentace. V odst. 7.4.3 písm. c) a g) zadávací dokumentace bylo vymezeno kritérium technické kvalifikace (požadavek na významné služby) jako „minimálně 2 významné služby, jejichž předmětem bylo vypracování smluvní dokumentace, jejímž obsahem bylo věcné břemeno, přičemž alespoň jednou ze stran je subjekt z veřejného sektoru a věcné břemeno se vztahovalo k budově", resp. ,,minimálně 2 významné služby, jejichž předmětem bylo vypracování ekonomických vstupů do smluvní dokumentace, kdy se jednalo o věcné břemeno, jejíž alespoň jednou ze stran je subjekt z veřejného sektoru a věcné břemeno se vztahovalo k budově". Dle zaslané žádosti má žadatel za to, že tento požadavek neodpovídá reálným potřebám městské části v rámci předmětu veřejné zakázky, kdy se domnívá, že věcné břemeno není nezbytně nutné a vztahy související s předmětem veřejné zakázky je možné řešit i pomocí jiných právních institutů. Z tohoto důvodu navrhl úpravu, resp. rozšíření kritéria technické kvalifikace tak, aby se jednalo o vypracování, resp. ekonomické vstupy pro smluvní dokumentaci, kdy se jednalo o věcné právo k věci cizí nebo dlouhodobé přenechání budovy k užívání a požívání (pachtu) na dobu alespoň 20 let. S ohledem na krátkou lhůtu pro odpověď nebylo možné předložit tuto žádost k posouzení Radě městské části Praha 6, a proto byli osloveni zástupci městské části, kteří se účastnili předběžných tržních konzultací, podíleli se na přípravě zadávací dokumentace a zároveň jsou členy komise k provádění úkonů podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. JUDr. jakožto zástupce administrátora doporučil, aby bylo žádosti vyhověno a kritéria upravena, jelikož se tím rozšíří okruh potenciálních uchazečů. Zároveň upozornil, že s úpravou zadávací dokumentace je spojeno prodloužení lhůty pro podání nabídek cca o 2 týdny. Všichni oslovení zástupci městské části s tímto postupem vyslovili souhlas. Po domluvě s JUDr. byla zadávací dokumentace v zákonné lhůtě upravena, jak je uvedeno v příloze, tj. bylo vyhověno návrhu v žádosti s tou výjimkou, že namísto budovy byl použit širší termín "nemovitost", aby byla umožněna účast většímu množství uchazečů a tím rozšířena hospodářská soutěž. Lhůta pro podání nabídek byla prodloužena do 10.11.2023, 10:00 hodin.
Zpracovatel výslovně prohlašuje, že veškeré údaje a informace v návrhu usnesení, včetně důvodové zprávy a příloh jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti.
Rovněž výslovně prohlašuje, že neopomenul uvést žádný údaj nebo informaci, které by obsah návrhu podstatně změnily, pokud by byly uvedeny.
Datum: 18.10.2023
Zpracoval: Mgr. Barbora Srp, vedoucí PO