2. Organizační opatření Úřadu městské části Praha 6

2. Organizační opatření Úřadu městské části Praha 6

Číslo návrhu:
Číslo usnesení: RMČ-1059/23
Předkladatel: Holický Jan, Ing., MBA
Městská část Praha 6
Rada městské části
Usnesení
ze dne 20.11.2023

RMČ-1059/23

Organizační opatření Úřadu městské části Praha 6


Rada městské části

I. Bere na vědomí

- důvodovou zprávu

0

 

II. Zřizuje

s účinností od 01.01.2024 Odbor přestupkového řízení

0

 

III. Schvaluje

a) s účinností od 01.01.2024 změnu Organizačního řádu ÚMČ Praha 6 v tomto rozsahu:

  • Kancelář tajemníka (0100) dle přílohy č. 1.1 a 1.2
  • Odbor kultury, sportu a volného času (0300) dle přílohy č. 2
  • Odbor sociálních věcí (0600) dle přílohy č. 3
  • Odbor vnitřních věcí (0700) dle přílohy č. 4
  • Kancelář starosty (0800) dle přílohy č. 5
  • Odbor správy majetku (1000) dle přílohy č. 6
  • Odbor dopravy a životního prostředí (1200) dle přílohy č. 7.1 a 7.2
  • Právní odbor (1600) dle přílohy č. 8
  • nově vzniklý Odbor přestupkového řízení (1900) dle přílohy č. 9.1 a 9.2
  • Zástupce tajemníka (I. část bod V. Organizačního řádu) dle přílohy č. 15
  • související formální úpravy Organizačního řádu s ohledem na vznik Odboru přestupkového řízení a zrušení oddělení informatiky Kanceláře tajemníka

b) s účinností od 01.03.2024 změnu Organizačního řádu ÚMČ Praha 6 v rozsahu:

  • Ekonomický odbor (0400) dle přílohy č. 10
  • Odbor vnitřních věcí (0700) dle přílohy č. 11.1 a 11.2
  • Odbor služeb (1500) dle přílohy č. 12
  • Odbor významných investic (1800) dle přílohy č. 13
  • Odbor přestupkového řízení (1900) dle přílohy č. 14.1 a 14.2

0

 

IV. Stanovuje

a) s účinností od 01.01.2024 počet 379 zaměstnanců Městské části Praha 6 zařazených do úřadu pro rok 2024, z toho hlavní činnost 354 a zdaňovaná činnost 25

b) s účinností od 01.03.2024 počet 412 zaměstnanců Městské části Praha 6 zařazených do úřadu pro rok 2024, z toho hlavní činnost 387 a zdaňovaná činnost 25

0

 

V. Ukládá

  1. vypsat výběrové řízení na obsazení pracovního místa "vedoucí Odboru přestupkového řízení"

    Zodpovídá: Ing. Jan Holický, MBA, tajemník

    Termín plnění: 30.11.2023

    0

  2. zajistit organizační a administrativní úkony vyplývající z přijatého organizačního opatření dle výroku III. a)

    Zodpovídá: Ing. Jan Holický, MBA, tajemník

    Termín plnění: 01.01.2024

    0

  3. zajistit aktualizaci elektronické podoby Organizačního řádu ÚMČ v úplném a platném znění dle výroku III. a)

    Zodpovídá: Ing. Martin Pawinger, vedoucí KT

    Termín plnění: 01.01.2024

    0

  4. zajistit organizační a administrativní úkony vyplývající z přijatého organizačního opatření dle výroku III. b)

    Zodpovídá: Ing. Jan Holický, MBA, tajemník

    Termín plnění: 01.03.2024

    0

  5. zajistit aktualizaci elektronické podoby Organizačního řádu ÚMČ v úplném a platném znění dle výroku III. b)

    Zodpovídá: Ing. Martin Pawinger, vedoucí KT

    Termín plnění: 01.03.2024

    0

 

Předkladatel: Ing. Jan Holický, MBA, tajemník
Zpracovatel: Ing. Martin Pawinger, vedoucí KT

Usnesení bylo přijato poměrem hlasů: +9 -0 z0


Důvodová zpráva:

účinnost 01.01.2024

1) Kancelář tajemníka (0100) - viz příloha č. 1.1 a 1.2

současný stav:                     36 pracovních míst (PM)

navrhovaný stav:                  28 PM

navrhované změny:              -1 PM "vedoucí oddělení informatiky"

                                             -1 PM "správce serverů a serverových aplikací"

                                             -3 PM "referent provozu aplikací"

                                             -1 PM "referent správy a provozu HW"

                                             -1 PM "správce serverů a sítě"

                                             -1PM "referent správy a provozu aplikací"

                                             -1 PM "koordinátor e-Governmentu"

                                             +1 PM "organizační pracovník"

Usnesením ZMČ 0165-23 ze dne 18.09.2023 bylo rozhodnuto o zřízení příspěvkové organizace KITT6, příspěvková organizace. S účinností od 01.01.2024 má tato společnost zajišťovat činnosti stanovené zřizovací listinou včetně nezbytného personálního obsazení. Za tím účelem je navrhován převod PM zařazených ve stávajícícím oddělení informatiky KT a PM "koordinátor eGovernmentu" (v přímém řízení vedoucího odboru) do KITT6, příspěvková organizace. Uvedenou změnu je třeba promítnout do textu organizačního řádu a organizačního schématu KT. Zároveň je navrhováno, aby KT byla určena jako odvětvový odbor vůči nově zřízené příspěvkové organizaci, z tohoto důvodu je pro zajištění činností odvětvového odboru navrhováno zřízení 1 PM "organizační pracovník".  Dále se z personálního oddělení převádí do přímého řízení vedoucího odboru 2 PM "ekonom".

 

2) Odbor kultury, sportu a volného času (0300) - viz příloha č. 2

stávající stav:                       8 PM

navrhovaný stav:                  8 PM

Vzhledem k organizaci práce v Odboru kultury, sportu a volného času a potřebě specifického rozložení pracovních činností je navrhována změna názvu PM "sekretářka-organizační referent" na "koordinační referent".

 

3) Odbor sociálních věcí (0600) - viz příloha č. 3

stávající stav:                     38 PM

navrhovaný stav:                38 PM

Mění se pouze textová část organizačního řádu v souvislosti se zavedením služby Senior taxi, kdy je v tomto smyslu doplněna působnost Odboru sociálních věcí a při této příležitosti provedena formální revize této kapitoly organizačního řádu (vypuštění již neaktuální působnosti týkající se deregulace nájemného apod.)

 

4) Odbor vnitřních věcí (0700) - viz příloha č. 4

stávající stav:                     30 PM

navrhovaný stav:                30 PM

Text Organizačního řádu Odboru vnitřních věcí reaguje na legislativní změny a současně na vznik nového Odboru přestupkového řízení.

 

5) Kancelář starosty (0800) - viz příloha č. 5

stávající stav:                     21 PM

navrhovaný stav:                21 PM

navrhované změny:            -1 PM "organizační pracovník"

                                          +1 PM "referent komunikace"

Z důvodu posílení role sociálních sítí jako důležitého komunikačního nástroje směrem k veřejnosti a z důvodu nezbytné propagace akcí a aktivit subjektů podpořených v rámci grantových schémat MČ Praha 6 se navrhuje v oddělení kanceláře starosty zřídit nové 1 PM „referent komunikace“. Současně se navrhuje zrušení 1 PM „organizační pracovník“ v oddělení městské části.


 

6) Odbor správy majetku (1000) - viz příloha č. 6.1 a 6.2

stávající stav:                     23 PM

navrhovaný stav:                22 PM

navrhované změny:           -1 PM "referent realizace majetku"

V oddělení majetkoprávním je navrhováno zrušení personálně neobsazeného PM "referent realizace majetku" z důvodu převodu agendy správy dřevin v rámci zahrad mateřských a základních škol na území Prahy 6, vč. administrace žádostí o povolení kácení těchto mimolesních dřevin do působnosti Odboru dopravy a životního prostředí.

 

7) Odbor dopravy a životního prostředí (1200) - viz příloha č. 7.1 a 7.2

stávající stav:                     49 PM

navrhovaný stav:                50 PM

navrhované změny:            +1 PM "referent péče o dřeviny a městskou zeleň"

Pro zajištění rostoucího množství agendy komunikace s veřejností a narůstajícím objemem práce na sekretariátu je navrhována změna názvu PM "sekretářka" na "sekretářka - odborný asistent" (v přímém řízení vedoucí odboru). Toto PM bude zajišťovat přípravu odborných podkladů pro komunikaci s veřejností, garantovat patřičnou úroveň vyřízení všech typů podání a povede jejich kompletní evidenci. Součástí pracovní náplně bude spolupráce s agendou "Lepší šestka" (převedená administrace podnětů občanů z Kanceláře starosty do Odboru dopravy a životního prostředí), spolupráce s jednotlivými odděleními Odboru dopravy a životního prostředí a jinými odbory ÚMČ, vč. organizační složky PRO6 a SNEO, a.s. 

Dále je navrhováno zřízení 1 nového PM "referent péče o dřeviny a městskou zeleň" v oddělení městské zeleně. Důvodem je převzetí péče o dřeviny v rámci zahrad mateřských a základních škol na území Prahy 6. Nové PM zaštítí veškerou administrativní agendu ohledně správy, využití dotačních programů školských zařízení a veškerou komunikaci s danými zařízeními na toto téma, administraci žádostí o povolení kácení, komunikaci se sousedícími subjekty a další potřebné úkony. Převezme část administrativní agendy od Odboru školství, přičemž i pro samotná školská zařízení se jedná o podstatnou úlevu v jejich dosavadní náročné činnosti. Především jde ovšem o eliminaci zbytečných bezpečnostních rizik, nehledě na to, že pokud MŠ a ZŠ nyní na každou položku údržby soutěží vlastní dodavatele, je výsledná částka za poskytnutou péči zpravidla vyšší, než pokud by se tato údržba řašila například v rámci zakázky jako celku (resp. rámcové smlouvy), až již pro segment školních zahrad, anebo v rámci celé veřejné zeleně ve správě městské části Praha 6. Především však nastane v dohledu nad dřevinami na těchto pozemcích kontinuita, která je pro správně vedenou péči naprosto klíčová. Současně nově vytvořené PM obsahově zabezpečí veškerou administraci žádostí o povolení kácení mimolesních dřevin, čímž budou odstraněny dřívější částečné duplicitní činnosti při přípravě žádostí v kooperaci s Odborem správy majetku.

 

8) Právní odbor (1600) - viz příloha č. 8

stávající stav:                     12 PM

navrhovaný stav:                12 PM

navrhované změny:           -1 PM "referent veřejných zakázek"

                                          +1 PM "právník"

V návaznosti na převod objemné přestupkové agendy z MHMP v souvislosti s novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích s účinností od 01.07.2024 lze očekávat nárůst soudní agendy, což bylo potvrzeno i ze strany MHMP. Zároveň je plánováno ukončení spolupráce s externím advokátem, který městskou část Praha 6 zastupoval ve vybraných soudních sporech, a převedení většiny těchto sporů na právní odbor. Z uvedených důvodů je navrhováno navýšení o 1 PM "právník" v oddělení soudní agendy, aby byl zajištěn plynulý chod tohoto oddělení a případná zastupitelnost při soudních jednáních. Usnesením RMČ č. 674/23 z 15.06.2023 byla schválena organizační změna v rámci Právního odboru, kdy se PM „referent  registru smluv“ změnilo na PM „referent veřejných zakázek“, a to z důvodu, že bylo zamýšleno navrhnout nový systém evidence a kontroly zadávání veřejných zakázek, nastavení jeho podmínek a obsahové naplnění evidence. Následně byl schválen vznik příspěvkové organizace městské části Praha 6 "KITT6, příspěvková organizace", která by tuto agendu po technické stránce měla převzít. Součinnost při navržení nového systému a nastavení jeho podmínek dokáže Právní odbor zajistit prostřednictvím ostatních zaměstnanců. V současné době jsou na Právním odboru 2 PM "referent veřejných zakázek", přičemž se praxí ukázalo, že agendu veřejných zakázek plně pokryje 1 zaměstnanec ve spolupráci s dalšími zaměstnanci odboru na jiných pozicích. S ohledem na skutečnost, že na Právním odboru není dostatečné pracovní využití pro 2 zaměstnance na PM "referent veřejných zakázek", je navrhováno zrušení 1 PM "referent veřejných zakázek".

 

9) Odbor přestupkového řízení (1900) - viz příloha č. 9.1 a 9.2

stávající stav:                       0 PM

navrhovaný stav:                  4 PM

navrhované změny:             +1 PM "vedoucí odboru"

                                            +1 PM "vedoucí oddělení objektivní odpovědnosti                                                                     dopravních přestupků"

                                            +1 PM "vedoucí oddělení správního řízení dopravních                                                               přestupků"

                                            +1 PM "sekretářka"

V návaznosti na převod objemné přestupkové agendy z MHMP v souvislosti s novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích s účinností od 01.07.2024 se nově zřízuje Odbor přestupkového řízení. V první fázi je navrhováno zřízení 4 nových PM, která je třeba personálně obsadit (výběrová řízení u vedoucích úředníků) a následně připravit potřebné metodiky pro nová oddělení se specifickými požadavky na řešení přestupků. Následně bude potřeba zajistit personální obsazení nově zřízených PM v Odboru přestupkového řízení s účinností od 01.03.2024 - viz text níže.

 

10) Zástupce tajemníka - viz příloha č. 15

V I. části bodu V. Organizačního řádu, který upravuje zastupování tajemníka, je z praktických důvodů navrženo rozšíření tohoto zastupování (o dva zástupce).

 

 

účinnost 01.03.2024

11) Ekonomický odbor (0400) - viz příloha č. 10

současný stav:                  30 PM

navrhovaný stav:               31 PM

navrhované změny:           +1 PM "referent místních příjmů"

V návaznosti na převod objemné přestupkové agendy z MHMP v souvislosti s novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích s účinností od 01.07.2024 lze očekávat výrazný nárůst udělených pokut k vymáhání. S ohledem na náročnost procesu vymáhání je navrhováno v oddělení místních příjmů navýšit počet PM o 1 PM "referent místních příjmů".

 

12) Odbor vnitřních věcí (0700) - viz příloha č. 11.1 a 11.2

současný stav:                     30 PM

navrhovaný stav:                  13 PM

navrhované změny:              -1 PM "vedoucí oddělení přestupků" 

                                            -10 PM "referent dopravních přestupků"  

                                              -2 PM "referent přestupkové agendy" 

                                              -4 PM "přestupkář" 

V návaznosti na převod objemné přestupkové agendy z MHMP v souvislosti s novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích s účinností od 01.07.2024 se převádí z Odboru vnitřních věcí 17 PM oddělení přestupků do nově zřízeného Odboru přestupkového řízení.

 

13) Odbor služeb (1500) - viz příloha č. 12

současný stav:                   38 PM

navrhovaný stav:                39 PM

navrhované změny:            +1 PM "pracovnice podatelny" 

Z důvodu dlouhodobého nárůstu objemu spisové služby zajišťované pracovištěm podatelny a očekávaného převodu objemné přestupkové agendy z MHMP v souvislosti s novelou zákona o provozu na pozemních komunikacích s účinností od 01.07.2024 lze očekávat další nárůst činností zajišťovaných pracovištěm podatelny. Na základě výše uvedeného je navrhováno navýšení počtu PM v oddělení spisové služby o 1 PM "pracovnice podatelny".

 

14) Odbor významných investic (1800) - viz příloha č. 13

současný stav:                     5 PM

navrhovaný stav:                  6 PM

navrhované změny:            +1 PM "referent projektové agendy"

Agenda Odboru významných investic narostla jednak v důsledku přesunu části agendy z Odboru územního rozvoje (ohledně rozbíhajících se invstičních akcí) a jednak v důsledku předpokládaného zvýšení uzavíraných kontribučních smluv s investory, plynoucí v neposlední řadě ze Zásad spoluúčasti investorů na rozvoji MČ Praha 6 (schváleno ZMČ na jednání 13.11.2023). Přijetí Zásad v rámci implementace Metodiky HMP má za cíl přinést do území více finančních prostředků na základě kontribučních smluv, které by měly být nově vyjednávané se stavebníky ohledně veškerých změn územního plánu. Pro zajištění uvedené agendy je nezbytné dosáhnout personálního posílení odboru.

 

15) Odbor přestupkového řízení (1900) - viz příloha č. 14.1 a 14.2

současný stav:                     4 PM

navrhovaný stav:                51 PM

navrhovaný stav:                +1 PM "vedoucí oddělení přestupků"

                                          +10 PM "referent dopravních přestupků" 

                                          + 2 PM "referent přestupkové agendy"  

                                           +4 PM "přestupkář" 

                                           +2 PM "referent spisové služby"

                                           +2 PM "referent administrativy"

                                           +2 PM "referent administrativy a spisové služby"

                                         +24 PM "referent dopravních přestupků" 

Zákonem č.  271/2023 Sb. dojde s účinností od 01.07.2024 ke změně § 125e zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění (dále jen „zákon č. 361/2000 Sb.“), tj.  k projednávání přestupků a vedení řízení o zadržení řidičského průkazu budou na území hlavního města Prahy příslušné úřady městských částí určené Statutem hlavního města Prahy. 

V návaznosti na změnu zákona č. 361/2000 Sb.  zpracoval Magistrát hlavního města Prahy návrh novely příloh č. 3 až 5 Statutu hlavního města Prahy, kterou se od 01.07.2024 na městské části Praha 1 – 22 přenáší prvoinstanční řešení dopravních přestupků. 

Dosud městská část měla v působnosti projednávání dopravních přestupků spojených s narušením režimu parkování v zónách placeného stání zřízených na území  městské části Praha 6. Od 01.07.2024 budou patřit do její působnosti i ostatní přestupky spáchané dle zákona č. 361/2000 Sb. 
Dle statistik (získaných ze systému ASDP a z odboru dopravněsprávních činností MHMP) bylo v letech 2019 -  2022 pro území městské části Praha 6 (včetně Nebušic, Lysolají, Přední Kopaniny a Suchdola) oznámeno přestupků:


                                                     2019        2020       2021       2022       1. pol.23 

zóny placeného stání                 66.556     74.961     65.840     62.825      32.735

objektivní odpovědnost            144.153     77.317   109.133   146.046      87.094

dopravní nehody                             387          285          204          192             94

zadržení řidičských průkazů           150          101          135           121            61

ostatní dopravní přestupky         32.057    23.975      31.350     30.536     25.836

celkem                                      243.303   176.639    206.662    239.720   145.820

I když současné oddělení přestupků OVV téměř rutinně řeší přestupky v režimu objektivní odpovědnosti a z nich plynoucí přestupky ze zón placeného stání, a má tak dostatečnou praxi pro tyto přestupky, novela přinese navýšení počtu složitých dopravních nehod a zadržování řidičských průkazů, kde náročnost u těchto deliktů výrazně překračuje požadavky objektivní odpovědnosti a přestupků z ní plynoucích. 

S ohledem na výše popsané počty oznámení, odhad budoucího množství případů, s ohledem na odhadovanou řešitelnost přestupků, s přihlédnutím k budoucímu možnému využití automatizace vybraných procesů atd.  se stanovil potřebný počet nových zaměstnanců na novém Odboru přestupkového řízení na 34 PM. 

Tento nezbytný počet pracovních míst vyplývá z 

  • Technické analýzy dopadu novely zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, do personálních, ekonomických a technických kapacit a prostředků dotčených městských části, ve vazbě na přenos působnosti v rámci řešení přestupků definovaných v zákoně č. 361/2000 Sb. z 15.09.2023, kterou zpracovala ICZ a.s.  Se zohledněním počtů a typů nově řešených přestupků, zatížitelnosti referentů, řešitelnosti přestupků atd.  navrhuje autor studie pro 2. pololetí 2024 mít k dispozici v městské části Praha 6 celkem 51,48 nových pracovních míst, pro rok 2025 celkem 33,75 a pro rok 2026 celkem 31,62 pracovních míst. (Druhé pololetí příštího roku bude totiž zatížené dopadem počtu předaných nezahájených přestupků - k datu 30.06.2024 - nad rámec průběžného oznamování přestupků.)
  • Doporučení MHMP ze dne 11.08.2023, kdy vyčíslil za jednotlivá sledovaná období (s ohledem na vlastní zkušenosti, množství přestupků a zatížitelnost referentů, která je 300 – 700 přestupků měsíčně dle složitosti řešeného přestupku)  pro městskou část Praha 6 personální nároky takto: 2020 potřeba 35 úředníků, pro rok 2021 potřeba 45 úředníků, pro rok 2022 52 úředníků a pro 1. pololetí 2023 celkem 30 úředníků (bez zaměstnanců zajišťujících spisovou a administrativní agendu). 

Ke stávajícím 17 pracovním místům oddělení přestupků OVV se vytvoří 34 nových pracovních pozic (z tohoto počtu šest pro zajištění administrativy a spisové služby), přičemž se bude personální zajištění nové agendy průběžně vyhodnocovat (tím spíš, bude-li v rámci požadavků na další zklidnění dopravy růst počet detekovaných přestupků, zlepšovat se typ detekčních zařízení apod.) 
Řízení oddělení přestupků OVV s plánovaným výsledným počtem 51 zaměstnanců by byl pro jediného přímého vedoucího zaměstnance obzvláště náročný. Proto se navrhuje vytvoření Odboru přestupkového řízení a tří oddělení (každé s vlastním vedoucím, vlastní metodikou, specifickými požadavky na řešení přestupků atd.). 
Z Odboru vnitřních věcí se do Odboru přestupkového řízení převádí 17 PM oddělení přestupků k 01.03.2024, kdy se již předpokládá obsazení místa vedoucího nového odboru, sekretářky a dvou vedoucích oddělení.
 

 

 

Na základě výše navrhovaného organizačního opatření dochází ke změně celkového počtu zaměstnanců Městské části Praha 6 zařazených do úřadu pro rok 2024, a to:

s účinností od 01.01.2024:

hlavní činnost          354 PM (354 přepočtených osob)

zdaňovaná činnost    25 PM (25 přepočtených osob)

celkem                     379 PM (379 přepočtených osob)

s účinností od 01.03.2024:

hlavní činnost          387 PM (382 přepočtených osob)

zdaňovaná činnost    25 PM (25 přepočtených osob)

celkem                     412 PM (407 přepočtených osob).

Stanovení počtu zaměstnanců Městské části Praha 6 zařazených do úřadu pro rok 2024 bude zapracováno do návrhu rozpočtu MČ Praha 6 na rok 2024 vč. stanovení objemu prostředků na platy pro rok 2024.

 

Zpracovatel výslovně prohlašuje, že veškeré údaje a informace v návrhu usnesení, včetně důvodové zprávy a příloh jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti.

Rovněž výslovně prohlašuje, že neopomenul uvést žádný údaj nebo informaci, které by obsah návrhu podstatně změnily, pokud by byly uvedeny.

 

Datum:  13.11.2023

Zpracoval: Ing. Martin Pawinger, vedoucí Kanceláře tajemníka

2. Organizační opatření Úřadu městské části Praha 6
Číslo návrhu:
Číslo usnesení: RMČ-1059/23
Předkladatel: Holický Jan, Ing., MBA

Přílohy (0)

Žádné podkladové materiály nejsou k dispozici.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...