6. Návrh nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu
6. Návrh nařízení, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu
I. Bere na vědomí
důvodovou zprávu včetně příloh
II. Nesouhlasí
s návrhem nařízení, kterým se mění nařízení č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu, ve znění pozdějších předpisů, z důvodů uvedených v příloze č. 1 tohoto usnesení
III. Doporučuje
-
pozastavit projednávání stávající novely nařízení, kterým se mění nařízení č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, kterým se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu, ve znění pozdějších předpisů
-
vypracovat podrobnou analýzu stávajícího problému a současně vypracovat podrobnou analýzu nového nařízení a jeho dopady, zejména s ohledem na zjištěné skutečnosti a podstatu probíhajícího řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
-
zabývat se komplexním řešením situace ohledně reklamního smogu, včetně reklamy na vlastních pozemcích a majetku z důvodu předejití dalším komplikacím v budoucnu
IV. Požaduje
vypořádání zásadních připomínek dle přílohy č. 1 tohoto usnesení
V. Ukládá
zaslat stanovisko Rady městské části Praha 6 odboru živnostenskému a občanskosprávnímu Magistrátu hl. m. Prahy
Zodpovídá: Ing. Martin Pawinger, vedoucí KT
Termín plnění: 14.02.2024
Zpracovatel: Ing. Martin Pawinger, vedoucí KT
V souladu s § 22 Statutu hl. m. Prahy předložil Magistrát hl. m. Prahy výše uvedené nařízení k připomínkování. V důvodové zprávě Magistrátu hl. m. Prahy je uvedeno, že poslední novelou, přijatou Radou hlavního města Prahy 30.11.2020 s účinností od 01.10.2021, došlo k významné úpravě územní působnosti nařízení, kdy tehdejší regulace v oblasti pražské památkové rezervace a několika přidružených lokalitách byla nahrazena úpravou vymezující tři oblasti s odlišným stupněm regulace postavenou na principu, kdy směrem od centra k okraji města je postupováno od nejpřísnější k méně přísné regulaci zakázaných reklamních komunikačních médií. Takto byla stanovena nejpřísnější regulace na území památkové rezervace v hlavním městě Praze. Druhé pásmo bylo nově vymezeno oblastí památkových zón přiléhajících k území památkové rezervace v hlavním městě Praze. Třetí pásmo pak bylo stanoveno na základě katastrálních území, která se po mnoha zvažovaných alternativách ukázala jako nejvhodnější, jasně definovaná, s tím, že do uvedeného pásma byla zahrnuta pouze ta katastrální území, jejichž plocha je tvořena územím s vyšším podílem ochranného pásma památkové rezervace v hlavním městě Praze, tedy více než 30 %.
Dále Magistrát hl. m. Prahy uvádí, že aktuálním záměrem, vzešlým po diskusích, je upustit od dosavadního, kritizovaného, územního rozsahu třetího pásma, které zahrnuje určité zvolené území, jak bylo uvedeno, zatímco jiné území, obdobného charakteru, nikoliv, a namísto toho rozšířit třetí pásmo transparentně na celé zbylé území hl. m. Prahy, a v tomto pásmu pak umožnit za stanovených podmínek šíření prostřednictvím plachet, ovšem pouze na určitých místech a za splnění určitých podmínek, a to pokud nebudou nasvíceny, budou umístěny na slepých štítových stěnách budov (tedy na stěnách budov bez dveřních otvorů a okenních otvorů obytných místností) a nebudou překračovat obrys této stěny.
Návrh vyhlášky byl předložen k vyjádření věcně příslušným odborům - ODŽP, EO, OV, KS, OÚR, OSM, ŽO, z právního hlediska PO a všem radním. PO a ŽO nemá k návrhu nařízení žádné připomínky. Pan statutární místostarosta Prokop, MgA., navrhl vyjádřit se negativně k neomezenému povolení komunikačních médií, jež nejsou nasvícena, jsou umístěna na slepých částech štítových stěn budov a nepřekračují obrys této stěny, jelikož značně vizuálně zaplevelují veřejný prostor. Předkladatel usnesení tuto připomínku nezapracoval.
Souhrnné připominky předkladatele jsou obsaženy v příloze č. 1 a tvoří stanovisko Rady městské části Praha 6. Připomínky jsou natolik zásadní, že Rada městské části Praha 6 nesouhlasí s návrhem nařízením tak, jak je uvedeno v bodu II. Ostatní se nevyjádřili.
Zpracovatel výslovně prohlašuje, že veškeré údaje a informace v návrhu usnesení, včetně důvodové zprávy a příloh jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti.
Rovněž výslovně prohlašuje, že neopomenul uvést žádný údaj nebo informaci, které by obsah návrhu podstatně změnily, pokud by byly uvedeny.
Datum: 29. ledna 2024
Zpracoval: Ing. Jana Semecká - metodik, KT