4. Vyjádření MČ Praha 6 jako účastníka řízení k záměru a dokumentaci "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)"

4. Vyjádření MČ Praha 6 jako účastníka řízení k záměru a dokumentaci "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)"

Číslo návrhu:
Číslo usnesení: RMČ-2552/25
Předkladatel: Hrubeš Ondřej Matěj
Městská část Praha 6
Rada městské části
Usnesení
ze dne 24.03.2025

RMČ-2552/25

Vyjádření MČ Praha 6 jako účastníka řízení k záměru a dokumentaci "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)"


Rada městské části

I. Bere na vědomí

důvodovou zprávu včetně příloh, které jsou nedílnou součástí tohoto usnesení

0

 

II. Konstatuje

  1. MČ Praha 6 se k úseku železniční trati "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)" vyjadřovala v přípravné projekční fázi stanoviskem č.j. OUR 0682/21, které bylo schváleno Usnesením Rady MČ Prahy 6 č. 3275/22 dne 21.2.2022.

    0

  2. Ve stanovisku č.j. OUR 0682/21 byly specifikovány připomínky a požadavky MČ Prahy 6, které vzešly mimo jiné z předložení a projednání na Komisi strategického rozvoje č. 2/2021 dne 27.1.2021 a č. 7/2021 dne 24.11.2021.

    0

  3. Na obecné připomínky z výše uvedeného stanoviska OUR 0682/21 reagoval investor komentářem. Část připomínek byla již zapracována, část je v příslibu zapracování do dalšího stupně DUSL. (příloha č.3)

    0

  4. Stanovisko OUR 0682/21, kterým se MČ Praha 6 vyjadřovala k DUR  4/2021 je i nadále v platnosti a nynější vyjádření k zahájenému územnímu řízení je jeho doplněním. Stanovisko OUR 0682/21 bude přílohou k tomuto vyjádření. (příloha č.2)

    0

 

III. Schvaluje

vyjádření MČ Praha 6 jako účastníka řízení dle § 85 odst. 1 písm. b) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavebního zákona) ve znění pozdějších předpisů ve spojení s § 18 odst. 1 písm. h) zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, k záměru a dokumentaci pro územní řízení "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)" dle přílohy č. 1 tohoto usnesení.

0

 

IV. Pověřuje

radního MČ Prahy 6 Ondřeje Matěje Hrubeše a místostarostu MČ Prahy 6 Ing. Václava Koženého, Ph.D., MBA jednat se SŽ s.o. ve smyslu tohoto usnesení. 

0

 

V. Ukládá

zastupujícímu vedoucímu ORI Ing. Janu Holickému, MBA podepsat a vypravit vyjádření MČ Praha 6 dle přílohy č. 1 tohoto usnesení

Zodpovídá: Jan Holický ORI, vedoucí ORI

Termín plnění: 28.03.2025

0

 

Předkladatel: Ondřej Matěj Hrubeš, radní
Zpracovatel: Jan Holický ORI, vedoucí ORI

Usnesení bylo přijato poměrem hlasů: +8 -0 z0


Důvodová zpráva:

 

MČ Praha 6 se vyjadřuje jako účastník řízení dle § 85 odst. 1 písm. b) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavebního zákona) ve znění pozdějších předpisů ve spojení s § 18 odst. 1 písm. h) zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s organizačním řádem Úřadu městské části Praha 6, k dokumentaci pro územní řízení "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Dejvice (vč.)"

Stavba je součástí souboru staveb železničního spojení hlavního města Prahy, Letiště Václava Havla a města Kladna. „Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)“ je jedním ze tří úseků zajišťujících napojení Letiště Václava Havla na síť pražského metra ve stanici Nádraží Veleslavín. V tomto kontextu bude stavba v budoucnu provozně a technologicky provázána se stavbami „Novostavba trati Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo)“ a „Novostavba ŽST Praha-Letiště Václava Havla“. Ve směru na ŽST Kladno stavba navazuje na stavbu Modernizace trati Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo). Ve směru na ŽST Praha-Dejvice je stavba napojena na stávající jednokolejnou trať a umožňuje budoucí realizaci dvoukolejného tunelu stavby Modernizace trati Praha-Dejvice (mimo) – Praha-Veleslavín (mimo).

Řešený úsek ohraničují železniční stanice Praha-Veleslavín a Praha-Ruzyně, v mezilehlém traťovém úseku je vložena nová železniční zastávka Praha-Liboc. Součástí stavby je také objekt TNS Liboc v km 9,0. Délka řešeného úseku je 5,382 km od km 6,884 až do km 12,587 ve směru Kladno, resp. do km 12,335 ve směru Praha-Letiště Václava Havla (v úseku se nachází skok ve staničení km 7,414=7,735).

K záměru výstavby ve stupni DUR (4/2021) jsme se vyjadřovali stanoviskem OUR 0682/21, které bylo schváleno Usnesením Rady MČP6 č.3275/22 dne 21.2.2022. Toto stanovisko bude přílohou k našemu vyjádření k zahájenému územnímu řízení. Podrobnosti vyjádření viz příloha č.1.

MČ Praha 6 prostřednictvím ORI uplatní vyjádření MČ Prahy 6 v rámci územního řízení (viz příloha č.1 a příloha č.2). 

 

 

Zpracovatel výslovně prohlašuje, že veškeré údaje a informace v návrhu usnesení, včetně důvodové zprávy a příloh jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti.

Rovněž výslovně prohlašuje, že neopomenul uvést žádný údaj nebo informaci, které by obsah návrhu podstatně změnily, pokud by byly uvedeny.

 

Datum:  19.3.2025

Zpracoval: Ing.arch. Dana Jakubcová, referent rozvoje území

Ing. arch. Bohumil Beránek, pověřený vedoucí oddělení rozvoje území

4. Vyjádření MČ Praha 6 jako účastníka řízení k záměru a dokumentaci "Modernizace trati Praha-Veleslavín (vč.) – Praha-Ruzyně (vč.)"
Číslo návrhu:
Číslo usnesení: RMČ-2552/25
Předkladatel: Hrubeš Ondřej Matěj

Přílohy (0)

Žádné podkladové materiály nejsou k dispozici.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...